METAPHYSICA

2019 - work in progress
Metaphysica 

Metaphysica is a series where I present my personal vision on the essence of things.

Over the last year of artistic activity, my vision has transformed from being clearcut, all-encompassing and substantially infinite, to one that is more contemplative, in search of a pure, two-dimensional and homogeneous field of view, on the whole, this vision is a little out of focus, directing my attention to both the brightness and essence of light, which tends to pervade the entire image.

I have attempted to approximate the way I see things in particular states, such as when my mind and eyes are very relaxed. Conditions where even the most solid matter dematerialises and lose their weight.

 

Metaphysica è una serie in cui propongo una personale visione sull’essenza delle cose.

Nell’ultimo anno della mia attività artistica sono passato da una visione il più chiara possibile, onnicomprensiva, sostanzialmente infinita (grandangolo, iperfocale), a una visione contemplativa, cercando campi omogenei come in una pura visione bidimensionale, complessivamente un po’ sfocata, ma sempre con attenzione alla luminosità, all’essenza della luce, che in genere pervade l’intera immagine.

Ho cercato di approssimare il modo di visione che ho in condizioni particolari, come quando guardo con la mente e gli occhi molto rilassati. E in questo modo anche la materia più solida, come le rocce, si dematerializza e diventa leggera.